سه دانشگاه های پاکستان جزو 500 برتر دانشگاه های جهان در رتبه بندی بین المللی تایمز برای سال 2019

دانشگاه های پاکستان

در این بخش به معرفی بهترین دانشگاه های پاکستان که توسط تحصیلات عالی تایمز انتخاب شده اند، خواهیم پرداخت.

1- دانشگاه کامست اسلام آباد (موسسه فناوری اطلاعات کامست)

موسسه فناوری اطلاعات COMSATS یا CIIT برای اولین بار در سال 1994 توسط کمیسیون علوم و فن آوری برای توسعه پایدار در جنوب تاسیس شد. این موسسه یک سازمان بین دولتی است که هدف آن ارتقاء رشد پایدار در کشور های در حال توسعه از طریق علم و فن آوری است. CIIT در شش کمپ دانشگاهی همراه با کمپ اصلی در شهر پایتخت اسلام آباد گسترش یافته است.

دانشگاه کامست اسلام آباد

گرچه این موسسه نوبنیاد است،  به علت تحقیق و تدریس آن به ویژه در حوزه فن آوری اطلاعات و علوم رایانه در منطقه شهرت بسیاری برخوردار است. CIIT در رتبه بندی های منطقه ای از جایگاه خوبی برخوردار است. کمپ اسلام آباد بیش از 5،000 دانشجو داشته و در حدود 30،000 نفر در کالج های CIIT در ابوت آباد (Abbottabad)، آتوک (Attock)، وهاری (Vehari)، لاهور، واه (Wah) و ساهی وال  (Sahiwal) حضور دارند. این دانشگاه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی را ارائه می دهد. آموزش در CIIT به زبان انگلیسی انجام می شود و هزینه های نسبتا اندک تحصیل سبب جذب دانشجویان بین المللی شده که علاقمند به تحصیل در زمینه فن آوری اطلاعات و یا علوم کامپیوتر هستند

2- دانشگاه کشاورزی، فیصل آباد

دانشگاه کشاورزی، فیصل آباد یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در فیصل آباد است. این دانشگاه دارای تعدادی از دانشکده های مختلف از جمله کشاورزی، مهندسی کشاورزی و فن آوری، تغذیه و اقتصاد، علوم اجتماعی، بیوشیمی، پرورش گیاه و حیوانات، و علوم دامپزشکی است.

دانشگاه کشاورزی، فیصل آباد

این دانشگاه با معرفی تکنیک های مدرن در زمینه کشاورزی در حال فعالیت می باشد. این دانشگاه دارای دو آزمایشگاه علمی پیشرفته برای اهداف تحقیقاتی است. این دانشگاه دارای خوابگاه هایی با ظرفیت بالا جهت رفاه حال دانشجویان می باشد. تعدادی اماکن ورزشی، ورزشگاه، استخر شنا، تیراندازی و اسب سواری برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. تعدادی از انجمن ها از جمله انجمن هنر، انجمن رسانه ها، موسیقی، و انجمن کشاورزی در این دانشگاه وجود دارند.

3-دانشگاه ملی علوم و فناوری

دانشگاه ملی علوم و فناوری (NUST) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی مستقر در اسلام آباد است. این دانشگاه در سال 1991 به منظور ترویج موضوعات علمی، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات (STEM) در نظام آموزش عالی پاکستان تأسیس شد. از زمان تأسیس آن، موسسه ثبت نام دانشجویان را افزایش داده و رشته های مختلفی بنا نهاده که شامل موضوعات غیر STEM می شوند.

دانشگاه ملی علوم و فناوری

NUST در رتبه بندی منطقه ای برای بخش مهندسی برق در جایگاه بالایی قرار دارد. این دانشگاه در منطقه دارای 15،000 دانشجو بین الملل از بسیاری از ملیت های مختلف است. همچنین NUST دارای ارتباطات نزدیک با بسیاری از سازمان های بین المللی مانند استنفورد و کال تک (Caltech) در آمریکا، دانشگاه منچستر در انگلستان و موسسه فن آوری توکیو است. این دانشگاه همچنین با موسسات CERN، Intel  و مایکروسافت در زمینه های پژوهش و آموزش همکاری دارد. گذشته از جنبه های تحصیلی، امکانات زیادی در زمینه ورزش نیز دارد و کمپ اسلام آباد از منظره های زیبا در حومه سبز هیمالیا برخوردار است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *