دانشگاه کشاورزی فیصل آباد پاکستان؛ یکی از 100 دانشگاه های برتر دانشگاه جهان در حوضه کشاورزی

دانشگاه کشاورزی فیصل آباد

دانشگاه کشاورزی فیصل آباد در سال 1961 و به عنوان اولین انیستتو عمده آموزش عالی کشاورزی در پنجاب قبل از تقسیم تاسیس گردید. 
در سال 1947 پس از استقلال پاکستان، تمرکز و پتانسیل این کشور به طور عمده در بخش کشاورزی بود. دولت پاکستان پس از استقلال، کمیسیون های ملی مواد غذایی و آموزش را به منظور اصلاح نظام کشاورزی موجود و تدوین اقدامات برای ایجاد پتانسیل کشاورزی بهتر، منصوب کرد. کمیسیون خواستار ایجاد یک دانشگاه کشاورزی برای تحقیق و آموزش شد. این امر با ارتقاء کالج و موسسه تحقیقاتی کشاورزی پنجاب در سال 1961صورت گرفت که اولین دانشگاه ساخته شده توسط امپراتوری بریتانیا در سال 1906 بود.
این موسسه همچینین دارای پردیس دانشگاهی در محل های Toba Tek Singh، Depalpur و Burewala است. 
کمیته تحصیلات تکمیلی پاکستان (HEC) دانشگاه کشاورزی فیصل آباد را به عنوان یک موسسه آموزش عالی مختلط به رسمیت می شناسد. 

رتبه دانشگاه کشاورزی فیصل آباد

دانشگاه کشاورزی فیصل آباد در میان 5 نهاد قدرتمند پاکستان در بخش تحقیقاتی می باشد. 
بر اساس رتبه بندی HEC، دانشگاه کشاورزی فیصل آباد در رتبه 4 در پاکستان و 1 در زمینه علوم کشاورزی و دامپزشکی قرار دارد. 
در رتبه بندی QS دانشگاه های جهان در سال 2015 تا 2017، دانشگاه کشاورزی فیصل آباد در جایگاه 800 قرار گرفت و در زمینه علوم کشاورزی و جنگل رتبه زیر 100 در جهان را دارد. 
نرخ اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فیصل آباد، این نهاد را بسیار معتبر نموده است. 

دوره های آموزشی

در این دانشگاه، دانشکده های کشاورزی، مهندسی کشاورزی و فن آوری، تغذیه و اقتصاد، علوم اجتماعی، دامپروری، علوم غذایی، بیوتکنولوژی، بیوشیمی، پرورش گیاه و حیوانات، علوم دامپزشکی، داروسازی، ریاضیات، آمار و علوم وجود دارد. دانشکده علوم دامپزشکی در لاهور نیز به دانشگاه فیصل آباد وابسته است و در حال حاضر یک نهاد مجزا و به عنوان دانشگاه دامپزشکی و علوم حیوانات، لاهور (UVAS) شناخته می شود. 
هر کدام از این دانشکده ها، دوره ها و برنامه های آموزشی را برای اخذ مدارک عالی تحصیلی مانند دوره های قبل از مدرک لیسانس (به عنوان مثال گواهینامه ها، دیپلم ها، مدارک اصلی یا وابسته )، دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه های مختلف تحصیلی ارائه می دهند. 

پذیرش در دانشگاه

این موسسه آموزش عالی 57 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی است که بر اساس آزمون های ورودی و رزومه و نمرات تحصیلی گذشته دانشجویان است. میزان پذیرش 30 تا 40 درصد است که نشان می دهد این سازمان آموزش عالی پاکستان یک موسسه بسیار انتخابی است. متقاضیان بین المللی واجد شرایط، امکان درخواست ثبت نام را خواهند داشت. 
اطلاعات مهم جهت پذیرش در دانشگاه کشاورزی فیصل آباد به شرح زیر می باشد: 
جنسیت مورد پذیرش: مردان و زنان 
ملیت دانشجویان: ملی و بین الملل 
نحوه انتخاب: بر اساس آزمون های ورودی و رکوردهای تحصیلی گذشته 
نرخ پذیرش: 30-40٪ 
تلفن اداره پذیرش: +92 (41) 9200189 

زندگی دانشجویی در دانشگاه کشاورزی فیصل آباد پاکستان

این دانشگاه دارای خوابگاه های بزرگی است که می تواند تعداد زیادی از دانشجویان از اقامت در آن لذت ببرند. 
محیط سبز سرسبز دانشگاه سبب سرزندگی دانشجویان آن می شود. بسیاری از زمین های ورزشی، ورزشگاه، استخر شنا، زمین تیراندازی، اسب سواری، و سالن های جلسات برای دانشجویان وجود دارد. 
این دانشگاه دارای باشگاه ها و جوامع مختلفی مانند باشگاه هنر، باشگاه رسانه ها، باشگاه درام، باشگاه Virsa (موسیقی)، باشگاه بحث، مدل سازمان ملل متحد UAF و انجمن کشاورزی می باشد. 

جدول شهریه سالانه برای دانشجویان بین الملل برای دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی

1000 – 2500 دلار یا 750- 1800 یورو 
جدول شهریه فوق هزینه اتاق، اغذیه و هزینه های اضافی دیگر را شامل نمی شود. همچنین شهریه ممکن است بر اساس مناطق تحصیل، سطح تحصیلات، ملیت یا اقامت دانشجو و سایر معیارها متفاوت باشد. لطفا برای اطلاعات دقیق در مورد شهریه سالیانه مطابق با وضعیت خاص و علاقه شما با دانشگاه، فیصل آباد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *