آزمایشگاه ویروس شناسی برای کار های تحقیقاتی و بالینی در کراچی ایجاد می شود

آزمایشگاه ویروس شناسی

پاکستان برای جمع آوری داده های بالینی و به منظور تحقیق در زمینه شناسایی ویروس آزمایشگاه ویروس شناسی تخصصی را در کراچی ایجاد می کند.

دانشمند مشهور و وزیر علوم و فناوری سابق، دکتر عطا الرحمان در حالی که با رسانه ها صحبت می کرد اعلام نمود که مرکز تحقیقات شناسایی ویروس در دانشگاه کراچی با کمک کارشناسان آلمانی و چینی عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به ویروس فعلی Covid-19 که اقتصاد جهانی و سلامت انسان را تهدید می کند گفت: ما خانواده هایی از ویروس داریم که قبلاً در نواحی مختلف جهان ظهور کرده بودند و به سلامتی عمومی افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی داشتند، آسیب های شدید وارد کرده بودند.

سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سندرم شدید تنفسی حاد (SARS) قبلاً برای افراد مختلف در بسیاری از مناطق قابل رویت و خطرناک بود. موج سوم نیز با نام COVID-19 در جهان ظاهر شده است. با این حال حتی كشورهایی كه از نظر اقتصادی قدرتمندترین كشورهای جهان می باشند نظیر آمریكا، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز نتوانستند بیماری همه گیر ویروس كرونا را محدود كنند.

بهترین راه مبارزه با ویروس کرونا از دیدگاه دانمند مشهور پاکستانی

دکتر عطا الرحمان در مورد پیشگیری از ویروس کرونا گفت: جداسازی خود از اجتماع بهترین راه حل برای مبارزه با این ویروس نگران کننده در سطح جهان است.

وی اظهار داشت: دولت فعلی برای تحقق تقاضای بیمارستان ها باید فوراً تجهیزاتی مانند ونتیلاتورها را خریداری کند. واکنش زنجیره ای پلی زنجیره ای (PCR) یک آزمایش در دسترس در آزمایشگاه های مختلف برای شناسایی ویروس است اما نتایج ماشین آلات نسبت به تست از طریق کیت ها پرهزینه تر خواهد بود.

عطا الرحمان در مورد استفاده از هیدروکسی کلروکین برای جلوگیری از COVID-19 گفت که به متخصصان برجسته دکتر طاهر شمسی و دکتر جاوید اکرم از علوم بهداشتی لاهور مسئولیت داده شده اند تا در این زمینه نتیجه بگیرند و نظر تخصصی خود را ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *