درخشش دانشمندان پاکستانی در سال گذشته: پروفسور عطاء الرحمان و دکتر مسرور الهی بابر

دانشمندان پاکستانی

پروفسور عطاء الرحمان: رئیس کارگروه نخست وزیر در علوم و فناوری، معاون رئیس کار گروه نخست وزیر در زمینه  اقتصاد دانش بنیان

وزارت امور خارجه چین در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در روز جمعه گفت: این جایزه توسط رئیس جمهور چین در تاریخ 10 ژانویه سال 2020 به پروفسور دکتر عطاء الرحمان اعطا گردید.

پروفسور دکتر عطاء الرحمان با توجه به مشارکت های خود در زمینه شیمی و همکاری های بیشماری که با چین در زمینه های شیمی آلی، ژنتیک، فارماکولوژی، علوم کشاورزی، ویروس شناسی فناوری نانو و سایر علوم در حال ظهور، داشته، این جایزه را دریافت کرده است.

این جایزه معتبر قبلاً به چندین دانشمند برجسته جهان اعم از برندگان جایزه نوبل، دکتر کارلو روبیا (جایزه نوبل در فیزیک ، 1984) و دکتر ژورز اولفروف (جایزه نوبل در فیزیک ، 2000) اهدا شده بود.

China honored Dr. Atta-ur-Rehman with the highest scientific Award

در حال حاضر، پروفسور عطاء الرحمان به عنوان رئیس کارگروه نخست وزیر در علوم و فناوری، معاون رئیس کار گروه نخست وزیر در زمینه  اقتصاد دانش بنیان و به عنوان رئیس کارگروه فناوری اطلاعات فعالیت می کند.

در حال حاضر، پروفسور عطاء الرحمان به عنوان رئیس کارگروه نخست وزیر در علوم و فناوری، معاون رئیس کار گروه نخست وزیر در زمینه  اقتصاد دانش بنیان و به عنوان رئیس کارگروه فناوری اطلاعات فعالیت می کند.

پروفسور مسرور الهی بابر: دانشمند برجسته ای زیست شناسی مولکولی، بیوتکنولوژی و ژنومیک عملکردی

طی جلسه ای که توسط  آکادمی علوم پاکستان در اسلام آباد برگزار شد، پروفسور دکتر ماسور الهی بابار به عنوان یکی از پاکستانی های موفق مدال طلا را دریافت نمود.

این مدال طلا توسط پروفسور دکتر قاسم جان یشکسوت آکادمی علوم پاکستان به دکتر ماسور الهی بابار اهدا گردید.

پروفسور دکتر ماسور الهی بابر در حال حاضر به عنوان معاون دانشکده علوم و فن آوری در دانشگاه مجازی پاکستان خدمت می کند. او همچنین رهبر گروه امنیت غذایی تحت کار گروه نخست وزیر در دانش اقتصاد است. پیش از این وی به عنوان مدیر گروه تولید دام، دانشگاه علوم دامپزشکی و علوم تجربی لاهور خدمت می کرد.

Dr. Masroor Ellahi Babar (Tamgha-e-Imtiaz) has been awarded the Gold Medal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *