استارتاپ پاکستانی Zameen.com یکی از کسب و کارهای حوزه املاک با رتبه جهانی

استارتاپ پاکستانی

استارتاپ Zamn.pk یکی از کسب و کارهای موفق پاکستانی با آمار بالای جذب سرمایه گذار در حوزه املاک و مستغلات می باشد.

این استارتاپ پاکستانی نمایندگی های معاملات املاک و مستغلات، توسعه دهندگان، آژانس ها و املاک را برای فروش و اجاره به صورت آنلاین در وب سایت Zameen.com لیست می کند.

Zameen.com-Classifieds

دفتر مرکزی این شرکت در لاهور پاکستان است و دفاتری در 13 شهر در سراسر پاکستان از جمله کراچی، اسلام آباد، گجرانوالا، فیصل آباد، پیشاور و مالتان دارد و در سراسر کشور فعالیت می کند.

Zameen.com moves to new office in Lahore

تاریخچه

Zameen.com در سال 2006 توسط دو برادر کارآفرین پاکستانی با نام های زیشان و عمران علی خان تأسیس شد. در سال 2012، ژیل بلانچارد، بنیانگذار SeLoger.com (یک پرتال دارایی فرانسه)، نقش رئیس را در Zameen.com به عهده گرفت.این کسب و کار موفق تا کنون موفق به استخدام بیش از 1500 کارمند شده است.

Celebrations-at-Lahore-Office

مدل تجاری

در ابتدا، Zameen.com در وب سایت خود فهرست لیست املاک را به صورت  رایگان ارائه می داد، اما در سال 2010 به مدل پرداخت به ازای  تبلیغات  تغییر یافت. در سال 2014، این شرکت همچنین انتشار چاپ ماهانه املاک و مستغلات خود را راه اندازی کرد.

Real estate online2

امروز علاوه بر فراهم کردن فضای تبلیغاتی بر روی پلت فرم آنلاین، Zameen.com همچنین برای تولید درآمد، خدمات فروش ویژه و سرویس های بازاریابی را به توسعه دهندگان املاک و مستغلات ارائه می دهد.

ارائه نسخه مخصوص موبایل

در مارس 2013، Zameen.com نسخه موبایل وب سایت خود را راه اندازی کرد.این حرکتی بود که این پرتال را در دسترس مخاطبان گسترده تری قرار می داد  و آن را برای کاربران راحت می کرد. از مارس 2018، وب گزارش شده است که این وب سایت بیش از 5 میلیون بازدیدکننده به صورت ماهانه داشته و 32.9 میلیون بازدید صفحه در همه دستگاه ها دارد.

Zameen.com crosses 1 million property listings mark

در همین حال، لیست های املاک در وب سایت از مرز 11 میلیون عبور کرده است و وب سایت دارای 14 هزار و 500 نماینده ثبت شده است. این شرکت همچنین بیش از 1000 برنامه نویس در پنل خود دارد و بیش از یک میلیون مشترک را به خود جذب کرده است. به علاوه در فوریه 2013، سایت نسخه اردو خود را نیز وارد بازار نمود.

جوایز و افتخارات استارتاپ Zamn.pk

این استارتاپ پاکستانی تاکنون در میان 5 پورتال برتر املاک جهان توسط سازمان نظارت بر پرتال های املاک (PPW) و در میان 8 پورتال برتر املاک جهان “برای تماشا و یادگیری” در کنفرانس PPW قرار گرفته است.

کسب عنوان “رهبر پاکستان” توسط  Zameen.com از سوی سیمون بیکر، کارآفرین و مقام عالی در حوزه پورتال های املاک و مستغلات از جمله افتخارات دیگر این استارتاپ پاکستانی می باشد.

دریافت جایزه بهترین پورتال املاک در جایزه بین المللی املاک CNBC نیز در کارنامه Zamn.pk وجود دارد.

اسامی سرمایه گذارهای جذب شده توسط استارتاپ Zamn.pk

2012: جذب سرمایه گذار فرشته از جیل بلانچارد، بنیانگذار Seloger.com (یک وب سایت مالکیت فرانسوی)

2014: انعقاد معامله سرمایه گذاری با شرکت های Frontier Digital Ventures و Catcha Group و عضویت مدیران این شرکت ها در هیئت مدیره Zameen.com

2015: دریافت 9 میلیون دلار از سه صندوق بین المللی مشهور

2016: اعلام گروه املاک بازارهای نوظهور (EMPG)، مبنی بر جذب 20 میلیون دلار در دورۀ سرمایه گذاری سری C

2019 : اعلام گروه املاک بازارهای نوظهور (EMPG)، مبنی بر جذب 100 میلیون دلار در دوره سرمایه گذاری سری D

کل سرمایه گذاری توسط EMPG : 160 میلیون دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *