پروفسور دکتر عطاء الرحمان دریافت کننده جایزه دستاوردهای اتحادیه اتاق های بازرگانی پاکستان

دکتر عطاء الرحمان

پروفسور دکتر عطاء الرحمان دانشمند پاکستانی معروف، جایزه دستاوردهای اتحادیه اتاق های بازرگانی کشور را درکاخ رئیس جمهوری در اسلام آباد دریافت می نماید.

مقامات ارشد مرکز بین المللی علوم شیمی و زیست شناسی (ICCBS) دانشگاه کراچی (UoK) اعلام کردند که پروفسور عطا الرحمان، که در حال حاضر به عنوان رئیس گروه کاری نخست وزیر در زمینه علم و فناوری خدمت می کند، به علت خدمات شایسته اش در زمینه علم و فناوری و اقتصاد ملی برای دریافت این جایزه معتبر نامزد شده است.

رئیس جمهور دکتر عارف علوی  این جایزه را به دانشمند پاکستانی در مراسم اهدای جوایز هفتمین دوره جشنواره که توسط فدراسیون بازرگانی و صنایع پاکستان برگزار می شود، اهدا خواهد نمود.

نگاه اجمالی به خدمات این دانشمند پاکستانی، دکتر عطاء الرحمان در حوزه علم و فناوری

پروفسور دکتر عطاء الرحمان به عنوان وزیر فدرال در زمینه علم و فناوری و رئیس کمیسیون آموزش عالی خدمت کرده است. او دکترای خود را  در شیمی آلی از دانشگاه کمبریج (1968) کسب کرد.

این دانشمند پاکستانی دارای 1157 مقاله در زمینه های مختلف شیمی آلی، از جمله 771 مقاله علمی، 43 اختراع ثبت اختراع بین المللی، 70 کتاب درسی و 271 کتاب که عمدتا توسط ناشران بزرگ ایالات متحده و مطبوعات اروپا منتشر شده است، می باشد.

سردبیری هشت مجله شیمی اروپایی از دیگر نکات برجسته کارنامه علمی دکتر عطا الرحمان به عنوان یک دانشمند پاکستانی می باشد. وی سردبیر اصلی مجموعه دایره المعارف جهانی در مورد محصولات طبیعی با نام “مطالعات در شیمی محصولات طبیعی” می باشد که 62 جلد آن تحت ویراستاری او در دو دهه گذشته منتشر شده است. 82 دانشجوی تحصیلات تکمیلی تحت راهنمایی او، دوره دکرتای تخصصی خود به پایان رسانده اند.

دکتر عطا الرحمان جایزه های مختلف ملی و بین المللی را به خاطر سهم برجسته خود در زمینه علم و فناوری به دست آورده کرده است. پروفسور دکتر خالد عراقی، رئیس دانشگاه کراچی و پروفسور دکتر اقبال چودری رئیس ICCBS ، ضمن تبریک به دانشمند پاکستانی ، موفقیت برجسته او را به عنوان افتخار نه تنها برای مرکز بین المللی ICCBS  بلکه برای کل دانشگاه کراچی اعلام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *