طرح جدید شهرسازی هوشمند در پاکستان برای پایتخت و کلان شهر های کشور

شهرسازی هوشمند در پاکستان

نیاز فوری برای استفاده از فن آوری های جدید برای شهرداری های شهرستان ها برای مدیریت بهتر مراکز شهری وجود دارد و پاکستان طرح جدید شهرسازی هوشمند در پاکستان را برای کلان شهر های کشور اجرایی کرد.

مفهوم نسبتا جدید “شهر هوشمند” در قلمرو توسعه شهرک های مدرن است و توسط شهر های مختلف جهان در حال پیگیری برای خدمت به شهروندان خود در بهترین حالت ممکن است.

به سادگی، شهر های هوشمند، فن آوری های ارتباطات اطلاعاتی (ICT) و اینترنت(IoT)  را برای مدیریت استفاده از منابع در بهترین حالت ممکن و کسب بازخورد مناسب با استفاده از زیرساخت های مبتنی بر فن آوری اطلاعات و ارتباطات در بر می گیرند.علاوه بر ارائه کیفیت زندگی به شهروندان، هدف این است که اثربخشی سیستم های مختلف شهری و مدل های تحویل خدمات را در جای خود قرار دهیم و بر اساس این بازخورد، اقدامات لازم را انجام دهیم. همه اینها شامل دست زدن به داده های بزرگ است؛ چیزی که به صورت دستی انجام نمی شود، بنابراین عمدتا به استفاده از تکنولوژی وابسته است.

یک تعریف معمول نقل شده از Bakici، Almirall  و Wareham این است که شهرهای هوشمند را “شهر های با استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات با هدف افزایش کیفیت زندگی ساکنین خود در حین توسعه پایدار” توصیف می کنند.

شهر ها به درستی موتورهای رشد اقتصادی نامیده می شوند. اهمیت آن ها پس از انقلاب صنعتی مورد توجه قرار گرفت.

توسعه شهری و رشد اقتصادی در بسیاری از شهرها در طول این دوره ها اغلب به قیمت کیفیت زندگی شهروندان رسید، زیرا بسیاری از جنبه های رفاه شهروندان نادیده گرفته شد. یک شهر باید زیرساخت ها و سیستم هایی را توسعه دهد که راه حل های جامع برای مسائل شهری را با پشتیبانی قوی تکنولوژیکی تامین کنند.

در Punjab، PITB  شهر لاهور را به دسترسی به Wi-Fi در مناطق اصلی فراهم می کند. این شامل 12 پارک، 17 بازار، ایستگاه های اتوبوس مترو و 20 کالج و دانشگاه، ایستگاه راه آهن شهرستان و فرودگاه است. سیستم فروش بلیط مدرن برای مترو و اتوبوس ابتکار دیگری برای آگاهی از فن آوری برای کاربرد عمومی است. یک پروژه بزرگ در لاهور و دیگر شهر های اصلی استان به نام “مرکز کنترل و ارتباطات فرماندهی یکپارچه پلیس پنجاب – PPIC3″ که هدف آن تأمین امنیت و ایمنی شهروندان خود با ابزار و تکنولوژی مدرن است، آغاز شده است.

لاهور نیز با امکانات زیربنایی مدرن مانند سرویس اتوبوس مترو و قطار نارنجی و غیره مجهز شده است. اداره IT پنجاب نیز تسهیلات شهروندی مدرن و پیشرفته را به نام e-Khidmat Markaz در تمامی ادارات پنجاب مستقر کرده است. همه سیستم های پلیس در پنجاب نیز توسط PITB اتوماتیک شده اند. پلیس با استفاده از PITB ابزار و فن آوری مدرن را برای شناسایی، تحقیق و بازجویی ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *