رویداد بین المللی رقابت جام تفکر 2019 توسط کمیته تحصیلات تکمیلی و مایکروسافت پاکستان

جام تفکر

کمیته تحصیلات تکمیلی (HEC) و مایکروسافت پاکستان رقابت جام تفکر 2019 را با هدف ارتقاء مهارت، پرورش تکنولوژیست های نوپا و ایجاد روحیه همکاری و نوآوری برگزار می نمایند.

رقابت جام تفکر یکی از تلاش های مایکروسافت است. این یک پلت فرم شناخته شده و  پر جنب و جوش برای نوآوری است که در نهایت قادر به ایجاد یک تغییر مثبت می باشد. مسابقات منطقه ای در ماه فوریه برگزار می شود و پس از آن رقابت های ملی برگزار می شود.

imagine cup2019

جام تفکر همچنین به نوآوری در میان دانشجویان کمک می کند و آنها را قادر می سازد تا آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کنند. تیم برنده، نماینده پاکستان در مسابقات آتی نهایی و رقابت با سایر تیم های جهانی برای کسب جایزه  100،000 دلاری خواهد بود.

مشارکت HEC در رقابت جام تفکر

رئیس HEC دکتر طارق بنوری خاطر نشان کرد که تخیل و تفکر، ذات واقعی آموزش و همچنین زندگی و روح انسان است. تصورات انسان را قادر می سازد تا دنیاهای دیگر ممکن را طراحی کند. تخیل نه در مورد فناوری، بلکه در مورد انسان ها است. او تاکید کرد که تخیل و کنجکاوی در حل مسائل نقش حیاتی دارند و توسعه و استفاده از تکنولوژی برای تحقق تخیلات حیاتی است.

Microsoft-Imagine-Cup-2019

وی گفت جوانان پاکستان توانایی بالقوه و تخیل زیادی دارند. ما به قدرت مغزهای خود نیاز داریم تا مشکلاتمان را حل کنیم و چالش هایی را که در کشور رو به رو هستیم، حل کنیم. او با اشاره به اهمیت سیستم مدیریت اطلاعات آموزش عالی  (HEIMS) گفت که یک سیستم مدیریت در حال تکمیل است تا همه ابتکارات مرتبط با فن آوری HEC را بر روی یک پلت فرم واحد بیاورد.

رئیس HEC از NUST SEECS (دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتری دانشگاه NUST) به عنوان فینال جام تفکر 2018 تقدیر کرد.

NUST-is-Taking-on-Global-Universities-in-Finals-of-Microsoft-Imagine-Cup-2018

مشارکت مایکروسافت پاکستان در جام تفکر

مدیر بخش پاکستان مایکروسافت عبید زیدی گفت که مایکروسافت تلاش می کند تا مجموعه ای مناسب از ابزار و تکنولوژی را برای دانشجویان به ارمغان بیاورد تا بتوانند در راستای بهبود امور، تغییرات مثبت ایجاد نمایند. او دانشجویان پاکستان را عامل تغییر خواند و آن ها را لایق ابزار مناسب برای موفقیت دانست.

Microsoft-Announces-Abid-Zaidi-As-The-New-Country-Manager-For-Pakistan

او اظهار داشت که به عنوان یک شرکت فن آوری، مایکروسافت می خواهد دانشجویان را توامند سازد و آنها را قادر به شکل دادن آینده کند. جام جهانی مایکروسافت همچنان شاهد مشارکت قوی شرکت کنندگانی از پاکستان و جهان است.

از سال های متوالی در پاکستان،HEC  و مایکروسافت در جهت آموزش دانشجویان با استفاده از ابزارهای نرم افزاری قدرتمند و بهبود کارایی سیستم آموزش و پرورش همکاری دارند. این همکاری شامل آموزش برای مربیان، انجام تحقیقات برای نوآوری و ایجاد جوامع حرفه ای برای اطمینان از اینکه هر دانشجو از یک شبکه جهانی از مربیان توانمند برخوردار است می باشد.

هدف از مشارکتHEC  و مایکروسافت، حمایت از تمام جوامع است، که آنها را قادر می سازد از مزایای اجتماعی یک جامعه تحصیل کرده لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *