کارآفرین ترین دانشگاه ایران، دانشگاه علم و صنعت ایران می شود

کارآفرین ترین دانشگاه

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران، چهل و نهمین کنفرانس ریاضی کشور با حضور و سخنرانی دانشمندان علم ریاضی از کشورهای آلمان، سوئد، فرانسه، آمریکا، کره جنوبی، هندوستان و برزیل در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشکده ریاضی این دانشگاه آغاز به کار کرد.

این کنفرانس در محورهای اصلی آنالیز، جبر، توپولوژی، آنالیز عددی، منطق ریاضی، نظریه گراف و ترکیبات، ریاضی مالی، آمار و احتمال، آموزش ریاضی، هندسه، معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی، تحقیق در عملیات، علوم کامپیوتر، نظریه کد و رمزنگاری، نظریه کنترل و بهینه‌سازی، نظریه اعداد، نظریه بازی‌ها و دیگر محورهای وابسته برگزار می‌شود.

دکترابوالفضل واحدی، معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران در آیین افتتاح چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران با بیان اینکه این دانشگاه با هشت هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی یکی از ارکان نظام آموزش عالی کشور است، از برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن این دانشگاه به دانشگاه نسل سومی و کارآفرین خبر داد.

وی گفت: در دو دهه گذشته، با توجه به نیازهای کشور و اتفاقاتی که در محیط آکادمیک رخ داد، دانشگاه علم و صنعت حرکت به سمت تبدیل شدن به دانشگاه نسل دومی را سرلوحه خود قرار داد و در حال حاضر رسیدن به فاز سوم و دانشگاه نسل سومی را که همان دانشگاه کارآفرین است مد نظر قرار داده و در برنامه سند راهبردی چهارم دانشگاه نیز این مساله دیده شده است.

در ادامه این مراسم، دکترمحمدعلی دهقان، رئیس انجمن ریاضی ایران با اشاره به کسب دومین جایزه فیلدز توسط فریدون درخشانی اظهار داشت: با کسب این مدال پس از آمریکا با ۱۳ مدال جزو کشورهای دو مداله در این رشته شدیم و در رتبه هفتم جهان قرار گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای جهان اسلام دو مدال نوبل کامل را نداشتیم اما کسب دو مدال فیلدز توسط دانشمندان علوم ریاضی ایران نشان از همت و تلاش معلمان ریاضی کشور دارد.

دکتردهقان گفت: ایران نتوانسته به مدت سه سال متوالی به دلیل تامین نشدن ارز مورد نیاز، حق عضویت خود در اتحادیه جهانی ریاضی را پرداخت کند، به همین علت امسال هم از حضور در این اتحادیه محروم شد.

در این آیین، تفاهمنامه همکاری انجمن ریاضی ایران با صندوق حمایت از پژوهشگران منعقد شد.

این دومین تفاهمنامه صندوق حمایت از پژوهشگران با انجمن های علمی در کشور است.

به تازگی تفاهمنامه‌ای مشترک نیز بین این صندوق، پژوهشگاه صنعت نفت و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

اشاعه و ترویج علم ریاضی و درک عمومی با ارائه پیشنهاد از سوی انجمن، اعلام دوره ای وضعیت ریاضی در مدارس و دانشگاه های کشور همراه با پیشنهادها برای بهبود از سوی انجمن و افزایش حمایت های مردمی و مسئولان برای رشد این رشته از جمله مفاد تفاهمنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *