اولین کنفرانس بین المللی پایتون با نام PYCON 2017 در پاکستان با حضور چهره های شناخته شده بین المللی

کنفرانس بین المللی پایتون

بیش از 500 نفر از متخصصین پایتون در تاریخ 16 دسامبر در کنفرانس PyCon 2017 در پاکستان شرکت کردند. این کنفرانس بین المللی پایتون به منظور حرکت سریع صنعت محلی به سمت زبان پایتون و برنامه های کاربردی آن، به ویژه در حوزه هایی مانند هوش مصنوعی و روباتیک تلاش نمود.

پایتون به عنوان زبان برنامه نویسی آینده ستوده می شود و به سرعت در جهان تغییرات اساسی ایجاد می نماید. این زبان، با شتاب در میان کشورهای با درآمد بالا در حال رشد است. گوگل، اینستاگرام، Quora، موزیلا، ناسا و … بر مبنای Python اجرا می شوند و یا از عناصر آن برای پشتیبانی از چارچوب خود استفاده کرده اند.

مخاطبان در کنفرانسPyCon 2017 متنوع بودند؛ دانش آموزان، معلمان، فریلنسرها (کارمزدها) و متخصصین همه با هم از سراسر کشور برای شرکت در این همایش آمدند. این رویداد فقط یک کنفرانس تکنیکی معمولی نبود و علیرغم داشتن مخاطب بسیار متمرکز، خوشنامی آن، جهت جذب افراد جدید کافی بود.

این رویداد سعی می کند نیازهای مختلف مخاطبان خود را مورد توجه قرار داد. شرکت کنندگان اگر در مرحله آغاز یادگیری هستند می توانند گفتگوهایی را که برای مبتدیان انجام می شود، انتخاب نمایند و یا اگر فردی قبلا بخشی از خانواده پایتون بوده است می تواند در جلسات پیشرفته تر شرکت نماید. یک مهندس نرم افزار حاضر در این مراسم می گوید: با وجود کار در پایتون، هیچ وقت در یادگیری ماشین یا Machine learning کار نکرده ام. بنابراین، این رویداد اساسا به من کمک می کند تا چیزهای زیادی را بیاموزم و این روشی جهت دسترسی آسان به بهترین شیوه ها در سراسر جهان است. او اضافه کرد: حتی دانشجویان مشتاق، در مورد آنچه می توانند با این زبان انجام دهند ایده های بزرگ خود را به اشتراک می گذارند. جمال بوت، به عنوان دانش آموزی که در این مراسم حضور داشت، تصمیم گرفت که می خواهد روی روباتیک و هواپیماهای بدون سرنشین کار کند.

جلسات کنگرهPyCon 2017 ، حتی کارآفرینانی را که تمایل دارند از این زبان استفاده کنند جذب می نماید. دانیال زاهد در این کنگره گفت ما اخیرا بسیاری از پروژه های خود را به پایتون تغییر داده ایم، زیرا می دانیم که این زبان در حال رشد است و یکی از محبوب ترین زبان های جهان است.

سخنرانان کنگرهPyCon 2017 ، از میان بزرگترین نام ها در این حرفه از سراسر جهان بودند. به عنوان مثال یکی از شرکت کنندگان در مورد Raymond Hettinger سخنران این رویداد می گوید: ایشان اسطوره جامعه پایتون است. این فرد، 15 سال با این زبان کار کرده است و در طی آن چندین ابزار ایجاد کرده و بیش از 4000 مهندس را آموزش داده است. David Beazley سخنران دیگر این کنگره، یکی از نام آوران اصلی در دنیای پیتون است و حضور او در این رویداد به معنای محتوای غنی بالای این رویداد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *