تبدیل جزیره چارنا به یک پارک ملی دریایی در پاکستان

second-national-marine-park-on-the-anvil-at-charna-island-amid-climate-change

نخست وزیر عمران خان مقامات مربوطه را به تبدیل جزیره چارنا به یک پارک ملی دریایی دعوت کرده است زیرا در برابر بدترین تهدیدهای زیست محیطی در تمام دوران ها ایستاده است.

دولت فدرال که مشتاق کاهش تأثیرات نامطلوب تغییرات آب و هوایی است، تصمیم گرفته است به جزیره چارنا وضعیت پارک ملی دریایی اعطا کند.

نخست وزیر عمران خان از دستیار ویژه خود در زمینه تغییرات آب و هوا، ملک امین اسلم، خواسته است گزارشی در زمینه راه اندازی پارک ملی دریایی ارائه دهد. طبق خواسته وی، دستیار ویژه در زمینه تغییرات آب و هوا، به بلوچستان سفر کرد تا از محل بازدید کند و وضعیت را به طور کامل بررسی و همچنین عکس هایی را از زندگی دریایی زیر آب تهیه کند.

عمران خان همچنین به مقامات مربوطه گفته است كه مقدماتی را برای تبدیل جزیره چارنا به پارک ملی دریایی و منطقه حفاظت شده دریایی فراهم كنند.

پتانسیل و زیبایی های جزیره چارنا برای تبدیل شدن به پارک ملی دریایی

جزیره چارنا جزیره ای کوچک و خالی از سکنه در نزدیکی روستای مبارک، شهرک کیاماری در کراچی است. این مکان در مرز بین بلوچستان و سند واقع در حدود نه کیلومتری منطقه غرب رودخانه هاب واقع شده است.

به علاوه جزیره چارپا دارای مرجان های باشکوه است. حداقل 55 گونه صخره های مرجانی توسط زیست شناس دریایی تحت پروژه ابتکار داروین در آبهای عمیق جزیره پیدا شده است.

این جزیره نسبتاً ناشناخته بود تا اینکه پس از سال 2011 که کلوپ های غواصی خصوصی، تفریحات مرتبط با غواصی را در مجاورت آن انجام دادند که منجر به تبدیل شدن آن به یک مکان توریستی برای شهروندان کراچی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *