محصول زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته رهش بر پایه کیتوزان با ساختار هسته-پوسته

محصول زخم پوش الکتروریسی شده

به گزارش پایگاه خبری وزارت علوم: دکتر شهریار عصفوری عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس و یکی از محققان اختراع “محصول زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته رهش بر پایه آلژینات / کیتوزان با ساختار هسته-پوسته” در این خصوص گفت: این محصول در واقع پانسمان زخم‌های سوختگی می‌باشد و پوشش زخم سوختگی با استفاده از مواد زیست سازگار که حاوی داروی التیام بخش ضدسوختگی است از مزایای این دارو به شمار می‌رود. همچنین در طراحی این پانسمان، کنترل رهش دارو نیز مدنظر قرار گرفته شده است.

دکتر شهریار عصفوری تاکید کرد: با ترکیبات زیست سازگاری که در تولید این محصول به‌کار رفته، برای نخستین بار این چنین پانسمانی به مرحله تولید در جهان رسیده است و نمونه داخلی یا خارجی ندارد.

دکتر عصفوری بیان کرد این محصول زخم پوش الکتروریسی شده حاصل فعالیت علمی گروهی از محققان، طی سه سال گذشته در «گروه تحقیقاتیِ نانوزیست فناوری» دانشگاه خلیج فارس می‌باشد.

این پژوهشگر عنوان کرد: افزود: پرفسور رضا آذین عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس، مریم نجفی دانشجوی دکتری مهندسی شیمی دانشگاه خلیج فارس و ساسان زائری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از دیگر محققان این پروژه بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اولین قراداد تولید انبوه این محصول در مهرماه ۹۹ منعقد شد، خاطرنشان کرد: اولین قرارداد واگذاری امتیاز بهره‌برداری از اختراع شماره ۱۰۱۳۴۰ با عنوان تولید “زخم‌پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته‌رهش بر پایه آلژینات / کیتوزان با ساختار هسته پوسته” بین دانشگاه خلیج فارس و شرکت توسعه خدمات و مشاوره دریا منعقد شد.

به گفته دکتر عصفوری، پیش بینی می‌شود چنانچه سرمایه و مجوزهای لازم برای تولید در مقیاس مدنظرتامین شود، این محصول در سال اول به میزان ۱۰۰ هزار دلار و در سال دوم حداقل به میزان گفتنی است این گروه تحقیقاتی در سه سال گذشته، اختراع ۴ محصول زیستی دیگر را نیز به ثبت رسانده‌اند و در حال حاضر به دنبال تجاری سازی آن‌ها می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *