تاسیس دانشگاه علوم و فناوری کاربردی با همکاری پاکستان اتریش

Pak-Austria Fachhochschule Engineering University

دانشگاه علوم و فناوری کاربردی به عنوان برنامه ابتکاری از دولت خیبر پختونخوا (KPK) در هریرپور پاکستان اتریش تاسیس گردید.

هدف تاسیس دانشگاه علوم و فناوری کاربردی با نام PAF-IAST ایجاد زیرساخت های آموزش فنی قوی در ایالت خیبر پختونخوا  است که منجر به توسعه صنعت فناوری پیشرفته در پاکستان خواهد شد.

Pak-Austria Fachhochschule Engineering University

پردیس زیبای دانشگاه علوم و فناوری کاربردی

PAF-IAST در دامنه  کوه های طبیعی واقع شده است که از هر طرف دانشگاه دیده می شود و یک منظره چشمگیر از قله های پوشیده از برف Nathiagali و مسیرهای پیچ در پیچ طبیعی را ارائه می دهد.

در شمال غربی آن دریاچه تاربلا قرار دارد که تنها چند کیلومتر از محوطه دانشگاه فاصله دارد. در وسط دانشگاه دریاچه ای طبیعی قرار دارد که از چشمه های کوه های اطراف تغذیه می شود.

این پردیس فقط 3 کیلومتر با ماشین از بزرگراه هزاره فاصله دارد و یک محیط ایده آل که برای فعالیت های آکادمیک مناسب است را فراهم می کن. به علاوه پردیس دانشگاه علوم و فناوری کاربردی با چشم اندازهای زیبایش همچون یک جزیره آرام در نوع خود به دور از هرج و مرج، ازدحام و شلوغی کلان شهرها می باشد.

شهرهای بزرگ مانند اسلام آباد، ابوت آباد، فقط یک ساعت با ماشین از پردیس دانشگاه فاصله دارند.  در حالی که فقط در عرض نیم ساعت می توانید به شهرهای کوچک مانند واه، جسن آباد، تاکسیلا، و سوابی برسید.

Pak-Austria Fachhochschule Engineering University 4

گفتنی است در دانشگاه علوم و فناوری کاربردی با همکاری پاکستان اتریش، برنامه هایی در زمینه هوش مصنوعی (AI) ، مهندسی، فناوری غذایی و سایر رشته های مختلف ارائه می گردد که به تولید دارایی برای صنعت پیشرفته کمک می کند. همچنین انتظار می رود فارغ التحصیلان این دانشگاه به یک نمونه ملی در ایجاد آموزش کارآمد و مهارت محور تبدیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *