با یکی از معتبرترین موسسات آموزشی بازرگانی در پاکستان آشنا شوید

آموزشی بازرگانی در پاکستان

موسسه مدیریت بازرگانی (IBA) کراچی یک دانشگاه مستقل در کراچی مرکز ایالت سند پاکستان، و معتبرترین موسسه آموزشی بازرگانی در پاکستان است. این موسسه در سال 1955 تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین کالج های تجاری خارج از آمریکای شمالی و معتبرترین موسسات آموزشی بازرگانی در پاکستان می باشد.

در سال 1955 IBA توسط دولت پاکستان با پشتیبانی فنی از مدرسه Wharton و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به عنوان یک مدرسه تجاری تاسیس شد. چندین استاد برجسته آمریکایی برای تدوین برنامه درسی وقت خود زا به IBA اختصاص دادند. این مدرسه به عنوان یک مؤسسه در دانشگاه کراچی باقی ماند. تا اینکه در سال 1994 وضعیت آن توسط دولت سند به یک دانشگاه با منشور مستقل ارتقا یافت.

از سال 2003، فعالیت IBA از یک کالج تحصیلات تکمیلی به یک دانشگاه بین رشته ای با برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری گسترش یافته است.

به نحوی که، امروز IBA یکی از مؤسسات انتخابی و با رتبه بالا در پاکستان است که به ویژه برای برنامه دروس تجاری منحصر به فرد خود شناخته شده است. همچنین IBA یکی از دو آموزشگاه تجاری پاکستان است که گواهینامه سیستم کیفیت آسیای جنوبی را کسب کرده است.

چهره های برجسته در میان فارغ التحصیلان یکی از معتبرترین موسسات آموزشی بازرگانی در پاکستان

در حال حاضر، تعداد 2 پردیس در IBA کراچی (پردیس اصلی و پردیس شهری) وجود دارد که دارای بیش از 6000 دانشجو است.

یکی از نکات برجسته IBA کراچی، همکاری های بین المللی آن می باشد. به نحوی که این مرکز با 15 موسسه در سراسر جهان همکاری دارد که شامل کالجBabson ، دانشکده بازرگانی هند، موسسه S. P. Jain و دانشگاه شمال غربی می باشد.

علااوه بر این، تعدادی از چهره های برجسته و رهبران سطوح بالا در میان فارغ التحصیلان این مرکز می باشند. از جمله آن می توان به رئیس جمهور سابق پاکستان مامون حسین، بازیگر مشهور پاکستانی شریار موناووار، نخست وزیر پیشین پاکستان شوکت عزیز، اقتصاددان مشهور محمد اوزیر، وزیر فدرال سابق در حوزه دارایی، درآمد و امور اقتصادی اسد اومر و یکی از رهبران تجاری Quentin D’Silva اشاره کرد.

One thought on “با یکی از معتبرترین موسسات آموزشی بازرگانی در پاکستان آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *