نام پزشک پاکستانی در رسانه های چینی به عنوان قهرمان مبارزه با کرونا ویروس

قهرمان مبارزه با کرونا ویروس

در روزهای اخیر خبرهای زیادی از شیوع یک ویروس کشنده با نام ویروس کرونا می شنویم. این ویروس از چین آغاز و تا کنون قربانیان بسیاری را برجا گذاشته است.

شیوع بالا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا باعث ترس و نگرانی در سطح جهانی در میان عموم مردم شده است. با این حال برخی از افراد به ویژه جامعه پزشکی در چین با از خودگذشتگی و به خطر انداختن جان خود به مبارزه با این ویروس پرداخته اند. در میان این افراد نام یک پزشک پاکستانی نیز دیده می شود.

دکتر عثمان جانجووا به عنوان یک پزشک پاکستانی از جیلم به صورت داوطلبانه در معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان چین، مرکز مرکز شیوع این بیماری فعالیت می کند.

سفارت چین در پاکستان در این خصوص اظهار داشت: ما از دکتر محمد عثمان جانجووا به عنوان یک پزشک خارجی برای پیوستن به مبارزه با ویروس کرونا در چین به صورت داوطلب و قهرمان مبارزه با کرونا ویروس قدردانی می کنیم. او استاد دانشگاه پزشکی چانگشا، چین و از جیلم می باشد.

دکتر عثمان جانجووا در خصوص فعالیت دواطلبانه خود در مصاحبه با رسانه های چینی گفت که چین برای او مانند خانه دوم بود من تحصیلات خود را در آنجا به پایان رسانده ام. چین فرصت های خوبی برای آموزش و اشتغال برای من فراهم کرده است. من نمی توانم چین و چانگشا را فراموش کنم. قلب من برای برادران چینی ام می تپد. اگر بتوانم در این ساعت دشوار خدمات خود را در ووهان ارائه دهم، این یک لحظه غرور برای من و کشورم پاکستان خواهد بود.

Pakistani doctor volunteering to treat coronavirus

جانجووا با بیان اینكه وقتی خانواده و دوستانش در پاكستان تماس گرفتند تا از او درمورد اوضاع چین سؤال كنند او پاسخ می دهد: من خوبم. دولت چین خیلی به ما اهمیت می دهد.

این پزشک پاکستانی همچنین از رسانه های چینی بخاطر اینکه او را به عنوان یک قهرمان مطرح کردند تشکر کرد. وی اظهار داشت كه به عنوان پزشك احساس می كند كه دولت چین اقدامات مناسب و قدرتمندی را در زمان مناسب برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده است.

گفتنی است دکتر عثمان جانجووا در تاریخ 27 ژانویه به امید اینکه بتواند فعالیت داوطلبانه در ووهان داشته باشد، به طور رسمی به دفتر خدمات متخصصان خارجی در بخش علوم و فناوری هونان مراجعه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *