کشور پاکستان در ” 20 کشور برتر دنیا در حوزه بهبود انجام امور تجاری در سال 2020″

کشور برتر در انجام امور تجاری

براساس گزارش بانک جهانی، پاکستان در شش حوزه مربوط به انجام امور تجاری بهبود یافته است و همین امر نام این کشور را در میان 20 کشور برتر دنیا در حوزه بهبود انجام امور تجاری در سال 2020 قرار داده است.

شش حوزه اصلاحی تجارت پاکستان عبارتند از: شروع کار، تجارت با پروانه ساخت، دریافت تسهیلات الکتریکی، ثبت اموال، پرداخت مالیات و تجارت در سراسر مرزها می باشد.

پروژه انجام امور تجاری بانک جهانی، اقدامات عینی از مقررات تجاری و اجرای آن ها را در 190 اقتصاد و شهرهای منتخب در سطح ملی و منطقه ای بررسی می نماید. مطابق لیست فهرست 2020، پیشرفت پاکستان در شش حوزه بازتابی از توسعه کشور از یک استراتژی بلندپروازانه اصلاحات، از جمله ایجاد دبیرخانه ملی و کمیته رهبری اصلاحات نخست وزیر است.

اصلاحات انجام گرفته در اقتصاد پاکستان در حوزه انجام امور تجاری

با همکاری دولت های ایالت های پنجاب و سند، هیئت سرمایه گذاری (BoI) در اکتبر سال 2018، برنامه 100 روزه انجام اصلاحات در کسب و کار را با هدف تسهیل مشاغل و بهبود اوضاع سرمایه گذاری راه اندازی نمود.

بانک جهانی در این خصوص اظهار داشت که پاکستان با گسترش روش های موجود از طریق فروشگاه اینترنتی یک مرحله ای، روند شروع تجارت را آسانتر کرده است.

Pakistan listed among Top 20 Improvers in Doing Business 2020

علاوه بر این، گفته شده است که همراه با پیشرفت در ثبت املاک، روند اخذ پروانه ساخت نیز تسهیل شده است. در این لیست آمده كه این امر به این دلیل است كه اداره ساخت و ساز و كنترل سند (SBCA) و اداره توسعه لاهور (LDA) جریان كار تأیید را ساده تر كرده و بهره وری عملیاتی مغازه های خود را بهبود بخشیده اند.

مطابق فهرست بانک جهانی، رعایت مالیات نیز از طریق ماژول های پرداخت آنلاین برای مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد شرکت ها در پاکستان آسانتر شده است. علاوه بر این، نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها کاهش یافته است.

از سوی دیگر، پاکستان انجام امور تجاری را از طریق مرزها با افزایش ادغام آژانس های مختلف در یک سیستم الکترونیکی و بهبود هماهنگی بازرسی های فیزیکی مشترک در بندر آسان تر کرده است.

Pakistan listed among Top 20 Improvers in Doing Business 2020

رئیس بانک جهانی در  پاکستان گفت: با 6 اصلاحات، پاکستان در بین 20 اصلاحات برتر در جهان در سهولت انجام امور تجاری ظاهر می شود. جزئیات رتبه بندی در تاریخ 24 اکتبر منتشر می شود.

گفتنی است براساس پیشرفت های 20 کشور برتر در انجام امور تجاری در 2020،  چین اصلاحات را در هشت زمینه انجام داده است.

منیع: پاکستان اینفو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *