ارائه برنامه بورسیه پزشکی پاکستان ویژه استعدادهای درخشان 2019-2020 با توجه به چشم انداز و اهداف بین المللی توسط عمران خان، نخست وزیر پاکستان

بورسیه پزشکی پاکستان

کشور پاکستان یک کشور درحال توسعه است و دانشگاه‌ های این کشور رتبه خوبی را در سطح جهانی دارند. به این معنی که دانشگاه های پاکستان از نظیر معیارهای مختلفی مانند سطح علمی دانشگاه، سطح امکانات در نظر گرفته شده برای دانشجویان و… در نظام رتبه بندی دانشگاه ها در سطح جهانی همواره جایگاه قابل قبولی را کسب می نمایند.

از این رو تحصیل در این دانشگاه ها می تواند با امتیازات متعددی همراه باشد. به عنوان مثال مدرک تحصیل در پاکستان در بسیاری از کشورهای جهان مورد تأیید و یا قابل معادل سازی است. به علاوه تحصیل در پاکستان می تواند به عنوان سکوی پرتاب برای اخذ بورسیه در سایر کشورها به ویژه کشورهای مشترک المنافع عمل نماید.

south asian female graduate with green background

برنامه بورسیه پزشکی پاکستان برای استعدادهای درخشان یکی از برنامه های بورسیه ای است که تنها به کسانی اعطا می شود که در دانشگاه های پزشکی پاکستان تحصیل کرده باشند.

این برنامه بر اساس چشم انداز نخست وزیر پاکستان، عمران خان که همان پیشرفت امکانات مراقبت های بهداشتی در پاکستان می باشد تعریف شده است.

جزئیات برنامه بورسیه پزشکی پاکستان برای استعدادهای درخشان 

در برنامه بورسیه پزشکی استعدادهای درخشان از فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه های پاکستان که دارای مدارک کاملMD ، MS  و FCPS در هر رشته مرتبط هستند دعوت می شود برای دو سال با بودجه دولت در موقعیت های آموزش عالی در بیمارستانهای آموزشی برتر در انگلستان تحصیل نمایند.

ترجیحا  برنامه بورسیه پزشکی به افرادی که علاقه مند به موارد خاص شامل پزشکی اورژانس، بیهوشی، مراقبت های ویژه، نوزادان و آسیب شناسی باشند، داده می شود، اما درخواست داوطلبان سایر رشته های مختلف نیز بررسی خواهد شد.

متقاضیان این بورسیه در اواخر سپتامبر 2019 برای مصاحبه دعوت می شوند و اولین گروه از پنجاه نفر از دانشجویان دارای استعداد بالاتر می توانند انتظار داشته باشند که از مارس 2020 شروع به تحصیل در انگلستان نمایند.

گفتنی است یکی از شرایط بورسیه پزشکی پاکستان (2019-2020) بازگشت به پاکستان پس از اتمام این برنامه آموزشی دو ساله و خدمت در بیمارستانهای دولتی برای حداقل مدت 5 سال می باشد. متقاضیان درخواست برنامه بورسیه پزشکی، می توانند فرم درخواست را به صورت آنلاین تکمیل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *