راه اندازی دانشگاه پیشرفته فنی و مهندسی و فناوری های نوظهور در پاکستان: گامی به پیشرفت دانش بنیان در پاکستان

دانشگاه نو برای دانش بنیان در پاکستان

نخست وزیر عمران خان ریاست بررسی روند پیشرفت تاسیس دانشگاه پیشرفته فنی و مهندسی و فناوری های نوظهور رت در محل کاخ نخست وزیر بر عهده گرفت.

در این جلسه مباحث مربوط به ایجاد مراکز ملی تحقیقا ، نوآوری و کارآفرینی در زمینه هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته و برنامه اصلی توسعه ملی منابع انسانی مورد بحث قرار گرفت. در جلسه با حضور وزیر علوم و فناوری آقای فواد احمد چودری، رئیس کارگروه تحقیق و توسعه پروفسور دکتر عطاء الرحمان، دبیر علوم و فناوری و مقامات ارشد حضور داشتند.

وزیر علوم و فناوری گزارش مختصری درباره ابتکارات مختلفی که توسط وزارت در راستای ارتقاء آموزش های علمی و فناوری، تشویق فعالیت های تحقیقاتی و توسعه و ایجاد ارتباطات مؤثر بین سازمان های مختلف دولتی و صنعت در زمینه تحقیق در علم و فناوری و فناوری های نوظهور و دانش بنیان در پاکستان صورت گرفته است را به نخست وزیر ارائه داد

سیاست های دانش بنیان در پاکستان

تنظیم سند جامع سیاست گذاری دانش بنیان در پاکستان

پروفسور دکتر عطا الرحمان، ضمن گزارش پیشرفت های انجام شده توسط کارگروه تحقیق در زمینه تحقیق و توسعه و دانش بنیان در پاکستان اعلام کرد که یک سند جامع سیاست گذاری دانش بنیان را تهیه کرده است.

علاوه بر این، سندی در مورد بهبود سهولت در انجام کارهای مرتبط با فناوری های نوظهور نیز تهیه شده است و در هیئت سرمایه گذاری به اشتراک گذاشته خواهد شد. وی گفت: این کارگروه همچنین به ایجاد ارتباطات مؤثر بین FBR و NADRA در زمینه جمع آوری مالیات کمک می کند.

در پایان نخست وزیر از تلاش های وزارت علوم و فناوری در ارتقاء آموزش و تحقیقات علمی و فناوری و به کاربردی بودن فناوری های دانش بنیان در پاکستان قدردانی کرد. عمران خان همچنین دستور داد كه ترتیبی داده شود تا جنبه فناوری در حوزه كشاورزی در اولویت قرار دهد.

نخست وزیر همچنین پیشنهاد انتخاب 15 دانشگاه برتر كشور پس از طی یك فرآیند مقرر انتخاب شده را داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *