راه‌اندازی باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها (بتا) در دانشگاه صنعتی قم

باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها

باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها (بتا) و میز خدمت الکترونیکی، با حضور استاندار و رؤسای دانشگاه‌های قم،در دانشگاه صنعتی قم راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی قم، اولین باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها (بتا) در حاشیه هشتمین کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه استان قم که به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد، باهدف نقش‌آفرینی در توسعه صنعت استان رونمایی شد و  این دانشگاه در راستای اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی به باشگاه دانشگاه‌های الکترونیکی بدون کاغذ پیوست.

این باشگاه با ایجاد فضای کار اشتراکی، آموزش، مشاوره و منتورینگ، سرمایه‌گذاری اولیه، ارائه خدمات مدیریتی، حقوقی، مالی و اعتباری رشد و ارتقای واحدهای فناور را به ارمغان می‌آورد.

سرمست استاندار قم در این آیین با تأکید بر مسئولیت‌پذیری مدیران برای توسعه همه‌جانبه استان قم اظهارکرد: حاکمیت نگرش سیستمی و مدیریت علمی لازمه تحقق شاخص‌های پیشرفت است.

وی تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و کاربردی نمودن دانش را ضروری دانست و افزود: مدیران اجرایی، اساتید دانشگاهی و صنعتگران خودشان را بی‌نیاز از یکدیگر می‌دانند و ارتباط بین آن‌ها باید تقویت شود.

سرمست راه‌اندازی دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها در محل استانداری قم را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر بین دانشگاه‌ها و استانداری در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: طرح “هر دانشگاه یک پروژه” را سه ماه قبل کلید زدیم که امیدواریم با استقبال بیشتر دانشگاه‌ها مواجه شویم.

استاندار قم در افتتاحیه باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها (بتا) تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید براساس مأموریت‌هایی که دارند در کارگروه‌های مختلف فعال شوند و مدیریت استان را در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها در زمینه‌های مختلف ازجمله عمرانی، اقتصادی و بهداشت و درمان کمک کنند.

وی همچنین بابیان اینکه بازدید میدانی از دانشگاه‌های استان قم و نیز واحدهای صنعتی در دستور کار قرار دارد، گفت: در راستای پیشبرد برنامه‌های استان بایستی ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیز تقویت شود و مقالات پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشگاهی استان، بر اساس نیازهای واقعی واحدهای صنعتی نگاشته شوند.

دکتر جلال رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم نیز ضمن معرفی دانشگاه صنعتی قم به توانمندی‌های این دانشگاه اشاره کرد.

وی انتخاب دانشگاه صنعتی قم به‌عنوان دبیرخانه‌های نانو و کارگروه استانی ارتباط با صنعت در استان  را نشانگر وظیفه خطیر این دانشگاه در رشد صنعت استان دانست و افزود: طرح و اجرای طرح همیار صنعت، برای اولین بار در کشور باهدف اشتغال‌زایی و رونق تولید، احداث اولین مرکز نوآوری در منطقه 4 آموزش عالی ازجمله توانمندی‌های شاخص دانشگاه صنعتی قم می‌باشد.

دکتر رضایی‌نور ارتباط صنعت و دانشگاه را در رونق تولید به‌ویژه در زمان تحریم‌ها بسیار مهم قلمداد کرد و شناسایی مشکلات صنایع استان، ایجاد سامانه ارتباط صنعت و دانشگاه (کافه صنعت) جهت ارتباط مستقیم و بی‌واسطه صنعتگران با اساتید دانشگاه را ازجمله اقدامات خاص دانشگاه جهت ارتباط صنعت و دانشگاه دانست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *